12 mei 2009
Een gezamenlijk rapport van twee marktonderzoekers voorspelt dat de hoeveelheid digitale content in een gemiddeld Amerikaans gezin in 2014 rond de 12 terabyte zal bedragen. Dus de vraag wordt waar dit alles moet worden opgeslagen en ge-backupt. Tom Coughlin, directeur van Coughlin Associates, zegt dat 'the findings include DVD libraries, and that accounts for a fair amount of the 12TB total. Half of the data is commercial content'. De DVD heeft sinds de introductie in 1999 de gewoonten van klanten veranderd, zo zei hij, 'creating a whole culture of library collection that never existed in the VHS world with people building libraries of more than one thousand discs'. De andere helft van de content bestaat uit 'user-generated' content, zoals foto's, muziek, video's en gedownload materiaal, zoals video on demand. Coughlin expliceerde dat 'the 12TB figure is based on projections from a survey of consumer use, how users were getting information and the rate at which they got it, plus growth projections for higher resolution formats. A couple of trends are very big, such as Internet-based content delivery. A lot of stuff people are getting, like from Netflix or iTunes, make it easy for people in their homes to make a quick [buying] decision'. Wat als fysieke media begint, zoals DVD's en CD's, eindigt waarschijnlijk op een harde schijf. 'I think that will be more and more of the trend, hopefully the content owners will be comfortable with that'. Dat is nog maar eens de vraag.